Oversikt

Slik Gikk Vi Frem

Legemiddelselskapet Novartis ønsket å opplyse befolkningen om symptomer på hjertesvikt. Temaer som har med sykdom og dødelighet er noe mange styrer unna. Løsningen ble derfor å bruke humor som virkemiddel; ved å lage innhold som har en underholdningsverdi får vi også anledning til å kommunisere kunnskap om symptomer på hjertesvikt.

Dette sier byrået

“Det er litt av en reise å være med på et så stort prosjekt. Men desto gøyere når alt går på skinner, og tilbakemeldingene fra Novartis var så gode. Vi er svært fornøyd med kampanjen og dens effekt.”

Torkill HansenRådgiver, Consilio Kommunikasjon

Vi har alle den stemmen

i hodet som bortforklarer og

bagateliserer når vi kjenner

at noe ikke stemmer

Fornektelsen, spilt av Vidar Magnussen, er stemmen vi har i hodet som bagatelliserer og bortforklarer når vi merker at noe ikke er som det bør være.

Han er kul, velkledd og er nachspielets konge. Samtidig er han livredd for at Per, som har hjertesvikt, skal ta innover seg realitetene. Det ville nemlig true fornektelsens eksistens.

Det ble produsert 4 filmer som ble vist på TV2, som banner på VG, på Novartis sin YouTube kanal og som sponsete innlegg på Facebook. I tillegg produserte vi blooper reel, bakomfilm og eventfilm fra premieren.

Er du klar til å ta det neste steget?

Vi gleder oss til å bli bedre kjent med deg og ditt prosjekt!