Steinerskolen på Skjold trengte flere søkere til 1.trinn og til deres videregående linje. Vi lagde filmen som kommuniserer hvordan de tenker, deres visjon og pedagogikk. Filmen vil være et effektivt virkemiddel som skal tiltrekke seg foreldre som kjenner seg igjen i deres verdier, og som har lyst til at deres barn skal bevare lysten til å lære.
Trenger du å forklarer ditt produkt eller tjeneste på en enkel og effektiv måte? Som får frem problemene og løsningene slik at alle forstår? Feber Film er eksperter på kompliserte produkter og tjenester som må kommuniseres. Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg gjerne!
Kategori
REKLAMEFILM
Kunde / Byrå
STEINERSKOLEN
Prisnivå
60.000,- EKS MVA
Steinerskolen på Skjold
1. – 10. trinn
”Vi er superfornøyd med filmen vi har fått, som fanger essensen i hva vi driver med på en kunstnerisk og troverdig måte. I tillegg var hele prosessen enkel, rask og effektiv.
Gunn Winther, daglig leder, Steinerskolen på Skjold
SLIK VAR PROSESSEN
Film er et effektivt verktøy til å informere, skape følelser, endre holdninger og beslutninger. Men det krever en god prosess for å kunne lage det riktige verktøyet som løser den rette utfordringen.
Da må vi først finne utfordringen. Hva er det dere ønsker å forandre? Etter en samtale med daglig leder på Steinerskolen på Skjold var ønsket om å få flere søkere til 1.trinn. Vi ble raskt enig om at målgruppen er foreldre, da det er de som tar beslutningen om hvor barna skal gå på skole.
For å unngå å vise små barn uten tilstrekkelig samtykkekompetanse, var konseptet å fokusere på hender, og arbeidstittelen “skapende hender” ble til.
MANUSPROSESSEN
På bakgrunn av samtalen skrev vi et manusforslag, som siden ble presentert i kollegiet på skolen. Så hadde vi et online møte på 45 minutter med en liten arbeidsgruppe, der vi fikk flere innspill og tilbakemeldinger rundt formuleringer og verdier som de ønsket å inkludere.
Det var en bekymring om at skolen ble fremstilt som et sted med kun lek og morro. Og at foreldre er bekymret; vil barna lære lesing og skriving, vil de lære nok til å takle overgangen til videregående? Løsningen var å endre konseptet fra å kun handle om 1.trinn, til å ta med resten av skolereisen. Vi ble enig om å filme litt på 6 trinn, og litt på 9.trinn, slik at vi kunne inkludere bilder av mer teoretiske fag. Vi gjorde også avtale om at vi ønsket oss tre elever på disse trinnene som kunne vises med ansikt. Tillatelser ble hentet inn i forkant av filmingen.
Sammen i møtet skrev vi om manuset for å lage en fortelling som integrerte de nye momentene, og som i større grad får frem verdiene og visjonen til Steinerskolen på Skjold.
OPPTAK
Et par dager før opptak hadde vi et nytt kort møte der vi la en praktisk plan for gjennomføringen.
På opptaksdagen snakket vi med flere lærere og fikk en bedre og dypere forståelse av pedagogikken og utfordringene, noe som førte til ytterligere justeringer i manuset.
Vi klippet filmen, leste inn voiceoveren, og presenterte filmen for kollegiet. De hadde kun et par justeringer som de ønsket inn i filmen, som ble raskt endret. Vi gjorde siste finpuss med lydmiks og fargekorrigering, tekstet filmen, og leverte den i 4K oppløsning.
LANSERING AV FILMEN
Vi kom med litt rådgiving i hvor og hvordan filmen skulle spres, samt et forslag til tekst til innlegget. Filmen kan festes på Facebook, slik at den alltid ligger øverst i feeden. Den bør også selvsagt på YouTube, verdens nest største søkemotor! Den kan sendes i nyhetsbrev og legges på hjemmesiden også. Vi anbefaler også Instagram. Eller vi kan lage en gif eller en lenke som kan legges i de ansattes e-post signaturfelt.
Så nå har skolen et effektivt markedsføringsverktøy som er tilgjengelig 24/7, i mange år fremover. Vi gleder oss til å følge effekten fremover!